Üniversite, Başarı, Kariyer, Zaman Yönetimi, İş Hayatı

Erken Kalkmak İçin Ne Yapmalı?

Erken kalkmak hayattaki en değerli yeteneklerden biri. Eğer gününe ekstra 1-2 saat ekleyebilirsen ve bu sabah ilk saatleri olursa, hayatının olumlu yönde değişeceği su götürmez bir gerçektir. Bu ilave zamanda işlerin yoğunluğu altında ezilmeden işlerini tamamlayabileceğin gibi, her yıl yeni bir dil öğrenebilir, her yıl bir kitap yazabilir ve daha yapmak isteyip zaman bulamadığın onlarca farklı şeyi yapabilirsin. Erken Kalkmak

Çoğumuz erken kalkmayı bir hedef olarak koymuşuzdur, ama alarmımızı erteleyip uyumaya devam ederek bu hedefe daha yolun başında veda etmişizdir. İnsana dair her zorluğun bir çözüm yolu olduğunu düşünerek hareket ettiğimizde, bu zorluk için de bir çözüm yolu olacağını kabul etmemiz gerekir. Erken Kalkmak

Peki ne yapmalıyız ki sabah 5’te ya da kendi belirlediğimiz başka bir saatte uyanabilelim? Erken Kalkmak

  • Kendini erken kalkacağına inandır. Erken kalkmak sadece fiziksel bir aktivite değil, aynı zamanda zihinsel de bir aktivitedir. Sabah saat kaçta kalkmak istiyorsan, kendine telkinde bulun. Örneğin, “Sabah 5’te kalkacağım” diye 5 kez kendi kendine tekrarla. Kendine sabah erken kalkmanın uzun vadede hayatını nasıl değiştireceğini hatırlat. Daha başarılı, daha sağlıklı ve daha düzenli bir hayat istiyorsan, erken kalkmak bunları sana sağlayacaktır. Erken Kalkmak
  • Yatmadan önce sabah kalktığında ne yapacağını yapılacaklar listesi şeklinde hazırla. Bu listenin varlığı yataktan kalmana yardımcı olacaktır. Erken Kalkmak
  • Yatmadan 2-3 saat önce kahve ve çay içme. Kahve ve çay içerdiği kafein sebebiyle uykuya dalmanı zorlaştıracaktır. Ayrıca uyku kaliten de bozulacaktır. Erken Kalkmak
  • Uykun gelmeden yatağa yatma. Sadece ve sadece yorulduğunda uyu. Bunu anlamak için kitap okumayı dene. Artık kelimeler birbirine karışıyor ve okuduğunu anlamakta zorlanıyorsan uykun gelmiş demektir. Erken Kalkmak
  • Sabah seni uyandıracak alarmın seni uyandığına pişman edecek kadar itici bir alarm olmamasına dikkat et. Sana güzel şeyler hatırlatan bir şarkı çok güzel bir alarm olacaktır. Alarm sesinin azdan çoğa doğru yükseldiği bir alarm kullan. Telefonlardaki alarmların çoğunda bu özellik bulunuyor. Erken Kalkmak
  • Sabah alarmın çaldığında derhal yataktan çık. Yatakta kaldığın her saniye beynin sana daha fazla uyuman için sayısız bahaneler bulacaktır. O yüzden alarmı duyduğunda, yataktan çık ve kaslarının tüm gece uyumanın etkisini üzerinden atmasını sağlamak için esneme ve gerdirme hareketleri yap. Bunu sağlamak için alarmını yatağından 4-5 adım ötede bir yere koyabilirsin. Erken Kalkmak
  • Sabah kalkınca kazanacağın 2 saatlik süreyi senin için önemli bir işi yapmaya veya yeni bir yetenek edinmeye yönelik olarak kullan. Zaman içinde bu iki saatlik sürede çalışarak kazandığını yetenek ve bitirdiğin işler sana eğitim ve iş hayatında büyük başarılar getirecektir. Erken Kalkmak

Her sabah 5’te kalkmayı başarırsan güne diğer insanlardan en az iki saat önce başlarsın. 2 saatlik süre her 4 günde bir sana 1 ekstra iş günü kazandırır. Bunu 20 yıl boyunca yaptığını düşünürsen, bulunduğun alanda en iyiler arasına kolayca girersin. Bu başarının en kolay ve etkili formüllerinden biridir. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere… Erken Kalkmak Erken Kalkmak Erken Kalkmak Erken Kalkmak Erken Kalkmak Erken Kalkmak Erken Kalkmak

“Erken Kalkmak İçin Ne Yapmalı?” için 2 yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s