Üniversite, Başarı, Kariyer, Plan, Zaman Yönetimi

Elindeki İşleri Sınıflandır

Eğitim hayatında çalışılacak derslerin, iş hayatında tamamlanacak işlerin çok olması ve zaman zaman hiç bitmeyecek gibi görünmeleri garip bir durum değil. Bu hepimizin zaman zaman yaşayabileceği bir durum. Böyle bir durumda kaldığında, stres yapmadan elde yapılmak üzere bulunan işleri kategorilere ayırman sana bu işleri daha az zamanda ve daha etkili şekilde bitirmek imkânı sunar. Elindeki işleri veya çalışılacak dersleri önem durumlarına göre üçe ayır:

İlk sıraya, uzun vadede sana, eğitim hayatına ve kariyerine en çok katkıyı sağlayacak olan işleri ayır. Bunlar zamansal olarak çok acil olmasa da yapılması durumunda eğitim ve iş hayatını bir üst basamağa taşıyacak olan işlerdir. Bu işlere örnek olarak eğitim gördüğün alanda yüksek lisans yapmak, iş hayatında sana artı puan kazandıracak bir dil öğrenmek veya bilgisayar becerilerini profesyonel bir dereceye çıkarmak verilebilir. Bu aktiviteleri belirlerken önemli olan yaptığın aktivitenin bugünkü önemi değil, beş veya on yıl sonra senin hayatında yapacağı değişikliktir.

İkinci sıraya daha orta vadede yani bir veya iki yıl içinde eğitim ve iş hayatında fayda sağlayacak olan aktiviteleri yazmalısın. Bu o senenin derslerini bütünlemeye kalmadan iyi bir not ortalaması ile bitirmek (ki bu ilk kategoriye de girer) veya sene sonunda iş yerinde performans kriterlerini karşılaman için gereken adımları atmak olabilir. Bunlar sonuçlarını daha kısa zamanda göreceğin aktivitelerdir.

round mirror
Photo by Ethan Sees on Pexels.com

Son sırayaysa senin için gelecekte çok büyük etki yaratmayacak olsa da yapman gereken işleri yaz. Bunlar senin geleceğini iyileştirmek için değil bugünkü koşullarını devam ettirmen için yapman gereken aktivitelerdir. Bu işlerin geleceğe dair bir fayda potansiyelleri yok denecek kadar azdır, ama senin bugünkü eğitim ve iş hayatı koşullarını sürdürmene ve daha kötüye gitmemene yardımcı olur. Örneğin, iş yerinde gelen maillere ve telefonlara cevap vermek, eğitim hayatında nota çok da etkisi olmayan ödevleri yapmak bu tarz son kategori aktivitelerdir. Bunları yapmazsan gelecek potansiyelin adına çok da sorun yaşamazsın, ama bugün bulunduğun koşulların kötüye evrilmesine sebep olabilirsin.

Çoğumuzun yaptığı yanlış üçüncü kategoriye en çok zamanı ayırıp, ilk kategoriye zaman ayırmamaktır. Böyle yaptığında, elindeki koşulları bir süre korur ve sonrasında düşüşe geçersin.

Bu üç kategoriyi belirledikten sonra zamanını bu üç kategori içinde en çok zamanı birinci, orta derece zamanı ikinci ve en az zamanı üçüncü kategoriye ayıracak şekilde programla. Bu sistem sana sınırlı zamanını tüm hayatını olumlu etkileyecek işlere ayırmak fırsatını sunacaktır. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s